Pressmeddelande Ny Förbundskapten för Sveriges Damlandslag i Rugby XV

Svenska Rugbyförbundet har den stora glädjen att meddela att Dustin Jinka tar över som förbundskapten för Sveriges damlandslag i rugby XV.

“Dustin är en välkänd profil inom svensk damrugby och har under flera år coachat olika lag runt om i landet. Hans imponerande spelarkarriär i hemlandet Sydafrika, där han representerade lag som Western Province, Blue Bulls och Griquas, har gett honom en stabil grund att stå på. I Sverige har han haft en rad framstående coachningsroller, bland annat som assisterande tränare för herrarnas seniorlandslag och utvecklingstränare för P18-landslaget. Han har också varit huvudtränare för både Stockholm Exiles damlag och senast Enköpings damlag. Dessutom har han bidragit till svensk rugby som rugbyutvecklingsansvarig i Stockholmsregionen.”

Vi ser verkligen fram emot en spännande säsong under Dustins ledning och önskar honom och hans team all framgång!

Läs hela pressmeddelandet Här

Dustin Jinka

Dustin Jinka, ursprungligen från Sydafrika, är en erfaren rugbycoach och tidigare spelare som nu blir ny förbundskapten för damernas 15-mannalag. Han har en bakgrund med spel i lag som Western Province och Blue Bulls och Griquas. I Sverige har han coachat både herr- och damlag, inklusive Stockholm Exiles och Enköping.